RPG Map Maker

De RPG Map Maker is een uitgebreid en technisch project waarin ik een volledige interactieve world-generator heb ontwikkeld. Het systeem maakt gebruik van modulaire JavaScript-opbouw, procedurale generatie en complexe datastructuren om kaarten dynamisch op te bouwen, te manipuleren en te exporteren.

De applicatie ondersteunt het tekenen en aanpassen van grids, het genereren van biomes, noise-velden, waterlagen, rivieren en spelersposities. Alle onderdelen zijn opgebouwd in afzonderlijke modules die samenwerken via duidelijke datastromen en state-beheer. Daardoor is de tool schaalbaar, uitbreidbaar en geschikt voor uiteenlopende RPG- en strategy-toepassingen.

Technische opbouw

  • JavaScript-modules (import / export) JavaScript modules
  • Object-georiënteerde structuur (Cel, Noise, River, Grid, Map) Object-oriëntatie
  • Canvas-rendering met dynamische lagen Canvas rendering
  • Procedurale wereldgeneratie (biomes, Perlin-noise, rivieren) Procedural generation
  • Inputvalidatie voor sliders, instellingen en map-parameters Inputvalidatie
  • Foutafhandeling bij ongeldige input en canvas-resizes Foutafhandeling
  • JSON-export en import van werelddata JSON export
  • Schaalbaar grid-systeem (vierkant of variabel grid) Grid structuur

Functionaliteiten

De tool bevat meerdere interactieve lagen en functies waarmee gebruikers procedurele kaarten kunnen genereren, aanpassen en exporteren.

  • Genereren van terrein met Perlin-noise en hoogtevelden Perlin noise
  • Aanmaken van waterzones, rivieren en kustlijnen Water en rivieren
  • Dynamische herberekening van cellen bij wijzigingen Cell recalculation
  • UI met sliders voor schaal, detail, noise-waarden en biome-instellingen UI sliders
  • Responsieve canvas-rendering Responsive canvas

Bekijk de tool

Hieronder zie je een voorbeeld van de RPG Map Maker:

RPG Map Maker voorbeeld